Jak hrát mocnou postavu

Z Nostalgia
Přejít na: navigace, hledání

Jak hrát mocnou postavu aniž by vás ostatní nenáviděli

Hraní mocné postavy ve hře jako WoW je těžké mnoha způsoby, proto jsou většinou takové postavy ostatními ihned odsouzeny. Nicméně, je možné ji hrát a hrát ji dobře.

Získání moci

Moc nepřichází odnikud. Ve Warcraftu je možné držet moc různými způsoby. Je postava mocný bojovník či mág? Aristokrat respektovaný lidem? Osoba s unikátním talentem?

Získání moci je věc, nad kterou je potřeba se zamyslet. Když chcete hrát "mocného bojovníka", těžko ho můžete hrát už od začátku, když je ještě "smrkáč" bez abilit. Nemůžete o sobě prohlašovat, že jste mocní mágové, když i na zapálení pochodně hledáte sirky. Měli byste hrát takovou postavu, které odpovídají její schopnosti.

God-emoting

God-emoting, nebo Power-emoting je stav, kdy hráč přebere kontrolu nad jinou postavou aniž by se zeptal jejího majitele. Všichni roleplayeři nesnáší god-emoting, především, pokud je použit na jejich postavu bez varování. Pokud se rozhodnete udělat power-emoci, ujistěte se, že:

  • máte souhlas vašeho cíle.
  • není v blízkosti nikdo jiný, kdo by mohl zareagovat a přerušit power-emoci.
  • je to něco uvěřitelného.

RP je o improvizování interakce mezi postavami, proto by vždy měl mít cíl možnost uhnout či uniknout.

Absolutní síla absolutně ničí RP

Hrát overpowered postavu je jednoduché a nudné. Když může udělat cokoliv pohnutím prstů, proč to vůbec dělá? Hraní "perfektní" postavy je nudné a nesmyslné. Postava bez jakéhokoliv strachu je stejně nesmyslná, protože nevzniká místo pro konflikt - základ většiny RP situací.

Respektujte Lore

Hrajete Role Play ve světě, který existoval tisíce let před vámi a zřejmě bude ještě pár let existovat. Musíte proto respektovat Lore, které je dáno. Pokud vaše postava odporuje Lore, stanete se brzy cílem posměchu hráčů, kteří tato fakta znají.

Což znamená: rozvíjejte Lore v těch místech, kde to neudělal Blizzard. Když Lore neříká nic o běžné stravě lidí, můžete hrát vegetariána. Ale jen proto, že v Lore není napsáno, že orkové nemůžou nosit AK-47, nemůžete si udělat lovce a s jedním samopalem vyrazit na lov. Nezapomínejte, že jsme stále ve fantasy světě - zkuste si zahrát inženýra nebo šíleného vědce, který třeba vymyslí nový typ rakety, a tak dále. Pokud chcete do hry přidat něco nového, něco, co není v Lore, je nutné myslet na všechny závislosti k tomu. Stejně tak nevymýšlejte nové rasy a místa (světy, kontinenty,..). Tuhle věc přenechte Blizzardu.

Andělé, démoni, upíři, draci, vlkodlaci

Každý by rád hrál postavu plnou klišé. Těchto pět bytostí se pravidelně objevuje v knihách a filmech, a proto je třeba očekávat, že se spousta "nápadně podobných" postav objeví i ve hře. Je jednoduché prachsprostě okopírovat postavu, ale mnohem lepší je pořádně ji promyslet a vyvinout.

Nejlepší způsob, jak se vyhnout klišé je vzít typickou postavu a převrátit jí nebo jí předělat do Warcraftu. Ve WoW nejsou upíři, ale když chcete jednoho hrát, zkuste to trochu jinak. Například, je tady Pohroma, která stále vyvíjí nové a nové kmeny moru. Co kdyby vytvořili kmen, který je určený na rozkládání lidského těla, ale má vedlejší účinek averzi vůči slunci a hlad po krvi? Nebo magické vedlejší efekty jako nadlidská síla na krátkou dobu? Cokoliv, co neodporuje Lore, může být použito.