Jak začít s RP

Z Nostalgia
Přejít na: navigace, hledání

„Věřím, že se najde spousta hráčů, kteří by si rádi zahráli RP, ale neví jak na to, jak začít, co to obnáší. Právě pro ně by měl být tenhle návod. Budu rád, když ho rozšíříte svými názory, ale pokuste se ho prosím udržet stručný.“

- Dejv

Tvorba postavy

Je důležité volit své jméno vhodně.

Komunita hodně lpí na jménech postav, proto je dobré zvolit si takové jméno, které se opravdu dá považovat za jméno (např. Athaniar, Bellatrix), a ne "jména", která znáte z PvP/PvE serverů (např. Omglol, Orkwar). Důležité je, aby také jméno odpovídalo povaze dané rasy. Vznešený Kaldorei by se neměl jmenovat Vojtíšek.

Spousta RP hráčů má svoje postavy do detailů promyšlené, po začátečnících se toho většinou moc nechce, ale ve chvíli, kdy se s někým dostanete do řeči, měli byste vědět alespoň základní věci:

  • Celé jméno postavy, příjmení, případné tituly (vyplníte ve FlagRSP)
  • Místo narození postavy
  • Bydliště před přesunem na Nostalgii
  • Jak se postava na Nostalgii dostala

S tímhle si většinou do začátku vystačíte. U zkušenějších hráčů pak nepřekvapí, že jejich postavy jsou součástí velkého, dobře promyšleného rodokmenu, mají dlouhodobé vztahy s postavami ostatních hráčů a tak podobně. S tím souvisí emoce postav, o těch o něco níž.

Více o tvorbě postavy v samostatném článku.

Komunikace

Nostalgia je striktně RP server, takže zde není povolené psát neRP věci do say. Představte si, že vy jste postava, a mluvte tak, jak by mluvila ona. Zejména se musíte vyhnout následujícím věcem:

  • Pozdravení postavy, kterou neznáte, jménem
  • Psaní smajlíků
  • Psaní moderních "slov" typu omg, lol
  • Mluvení o tom, co vaše postava nemůže vědět
Více o komunikaci v samostatném článku.

Emoce

WoW umožňuje psát postavám emoce a vyjadřovat tak jejich drobné pohyby, které jinak WoW neumí vykreslit. Emoce se píšou /e text emote, nebo do say pomocí hvězdiček. Poznámka: Do emocí nepatří to, co si postava myslí. Například:

/e odváže od opasku měch a napije se.
/s *odváže měch od opasku* Nechceš napít?

Druhou věcí jsou vnitřní emoce postav. Neměli byste zapomínat na to, že postava si žije svůj život a tedy může ostatní postavy milovat i nenávidět. Zkuste si s tím trošku pohrát, a vaše postava bude mnohem uvěřitelnější.

Pohyb

Častou chybou je příliš běhání. Plátová zbroj váží i přes sto kilo, takže s ní byste asi daleko nedoběhli. Ale i obecně - copak vy dokážete celý den běžet? Zkuste využívat co nejvíc chůze. Mezi módem chůze a běhu se standardně přepínáte klávesou /.

Další, ještě výraznější chybou je skákání. Drtivá většina lidí hrajících na PvP/PvE serverech je zvyklá z nudy skákat. To u nás komunita většinou netoleruje, zkuste se tomu proto vyhnout. Zkušení hráči skáčou jen pokud jejich postava opravdu překonává nějakou překážku.

Zajímavou věcí je také vytahování zbraní. V RP se bere ohledy na to, jestli má vaše postava zbraně vytažené. Takový naštvaný ork s vytaženou sekerou na radnici nevypadá zrovna přátelsky a bezpečně. Proto své zbraně nezapomínejte uklízet tlačítkem Z.

Neskákejte z vysokých náspů a kopců. Nostalgia má upravený falldamage, aby odpovídal realitě, takže se vám klidně může stát, že pád z pěti, šesti metrů, který by vám na Blizzlike ani neubral HP, vám tady postavu rovnou zabije.

Nostalgia používá FreeForAll systém boje, což znamená, že můžete zaútočit na kohokoliv. Pokud někoho napadnete jen proto, že je "červený", počítejte s nelibou reakcí ostatních hráčů. Pro friendly akce jako léčení, oživení, obchodování, použijte "partu", která vám hráče změní na friendly.